سوغاتی رشت
نوشته شده توسط : سمیه

 

 سوغاتی های رشت | هزینه گردشگری در ایران | جاذبه های ایران | upcargo

 

 مقدمه

 

رشت همیشه مقصد سفر پرطرفدار و محبوبی‌ست. جذابیت‌های این شهر کم نیستند، از باران‌های بی‌بهانه و ساختمان‌های قدیمی مثل شهرداری تا بازار رشت که خواهان زیاد دارد.

اگر تا به حال به شهر رشت سفر نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم همراه با خانواده خود سری به رشت بزنید تا از مکان‌های دیدنی آن دیدن کنید و از سوغات رشت نیز برای اعضای خانواده خود هدیه ببرید.مادر این مقاله از وب سایت گردشگری تاپ توریست به معرفی سوغات رشت در استان گیلان خواهیم پرداخت.رشت یکی از کلان ‌شهرهای ایران است که در استان گیلان قرار دارد. رشت بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمالی ایران است و سوغاتی‌های بسیار خوشمزه‌ای دارد. سوغات رشت موضوع جذابی است که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

 

موقعیت مکانی رشت

 

شهر رشت در استانی قرار دارد که از طرفی به دریا و از طرف دیگر به کوه و جنگل ختم می شود

 

 

 

 

کلوچه فومن

 

در شهر فومن گیلان نوعی کلوچه مغزدار مخصوص پخت می شود که طرفداران زیادی دارد. کلوچه فومن را در همه شهرهای گیلان می توان تهیه کرد. اما کلوچه پزی های اصل در شهر فومن هستند. در وعده عصرانه این کلوچه با چای بسیار خوش طعم میباشد

 

 طرز تهیه قهوه ترک

 

رشته خوشکار

 


بهترین جایی که می‌توانید همیشه رشته خوشکار داغ و لذیذ پیدا کنید، جایی نیست مگر بازار معروف رشت. کافی‌ست از در خیابان امام خمینی وارد بازار شوید و بین خوراکی‌فروشی‌های هیجان‌انگیز چشم بگردانید و رشته خوشکار را پیدا کنید. این‌جا رشته خوشکار داغ و تازه می‌فروشند. اما اگر بخواهید چندتایی هم با خودتان سوغات ببرید، می‌توانید ابن سوغات رشت را سرخ نشده بخرید و در خانه خودتان آن را سرخ کنید.

 

 

زیتون

 


زیتون از سوغاتی‌های معروف استان گیلان است و رشت به‌عنوان یکی از اصل‌ترین مراکز کاشت زیتون به شمار می‌رود. زیتون انواع مختلفی دارد و در شهرهای استان گیلان به‌خصوص رشت می‌توانید به‌راحتی انواع مختلف زیتون را خریداری کنید.

 

آپ کارگو

 





:: برچسب‌ها: سوغاتی رشت, upcargo اصیل ,خشکبار برنج نان ,زیتون بادام ,فومن تتر ,کوه خانه ,ملک دلار ,آمریکا زیبا ,خیابان ,
:: بازدید از این مطلب : 9
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 مهر 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: